دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
دانلود تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان
فرمت ورد 30صفحه
مقدمه و بیان مسئله 2
عوامل موثر بر افت تحصیلی: 3
مهارت های صحیح مطالعه 5
مشکلات خانوادگی 7
اعتماد به نفس دانش آموز 8
دوستان ناباب 9
عواملی که در مدرسه بر افت تحصیلی دانشآموز تأثیر فراوان دارد عبارتند از : 11
عوامل مهم در افت تحصیلی دانش آموزان عبارتند از: 12
۲) علل خانوادگی: 13
۳) علل آموزشی و مدرسه ای: 14
غذا و بیماری 20
پیشنهادها 23
مشکلات و راهکارههای افت تحصیلی 25
نتیجهگیری: 29
منابع 30
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
دانلود اقدام پژوهی : تقویت انشا و تقویت املا با کار عملی اقدام پژوهی
فرمت ورد28 صفحه
مقدمه : توصیف وضعیت موجود
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.
چندین بار بود که آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می کرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می کرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذکر شده , مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرین کنند.
بعد از گذشت یک ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذکر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
دانلود اقدام پژوهی :چگونه می توانم وارونه نویسی وضعف املاء علی و حیدر را رفع کنم ؟
فرمت ورد 20 صفحه
چکیده :
در پایه اول ابتدایی دو دانش آموز که برادر دو قلو هستند مشغول به تحصیل می باشند که دارای اختلالات یادگیری از جمله وارونه نویسی شدید – ضعف شدید در درس املاء و ناتوانی در روخوانی فارسی می باشند که ضمن تلاشهای بسیاری که از اوایل سال تحصیلی انجام دادم و پس از انجام راهکارهایی که از طریق مطالعه چندین کتاب به دست آوردم و تاکید مصرانه بر توجه واهمیت خانواده آنها بر وضعیت درسی این دو دانش آموز به نتایج مطلوب و رضایت بخشی دست یافتم که به طور خلاصه در این تحقیق به ذکر آنها خواهم پرداخت.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ............................................................................................................
گام اول : طراحی و برنامه نویسی ...............................................................
مقدمه و اهداف...............................................................................................
آماده سازی شرایط .........................................................................................
بیان مسئله.......................................................................................................
توصیف وضعیت موجود.................................................................................
ملاک ها و نشانگرها.......................................................................................
آنچه لازم است تغییر یابد...............................................................................
گام دوم : اقدام ............................................................................................
گرد آوری اطلاعات ........................................................................................
اجرای اقدام بهینه.............................................................................................
بهترین راه حل های اجرایی.............................................................................
گام سوم : مشاهده ........................................................................................
توافق در مورد راه حل های اجرایی................................................................
گردآوری داده ها درباره تأثیر اقدام بهینه ........................................................
تحلیل شواهد، تاثیر اقدام.................................................................................
گام چهارم : ارزیابی و اعتبار بخشی .............................................................
ارزیابی توسط افراد مطلع .................................................................................
پیشنهادات .......................................................................................................
فهرست منابع ....................................................................................................
دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
اقدام پژوهی :چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم
فرمت ورد 19 صفحه
چکیده اقدام پژوهی :
در سال تحصیلی 93/92 در پایه چهارم آموزشگاه شهید بهشتی شوش با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی و سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل محمد در ذهن من ایجاد گردید:
1-آیا بیماری سردرد محمد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟
2-آ یا بیماری سردرد محمد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟
3-آیا تربیت غلط محمد ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟
4-آیا به خاطر روایط غلط با محمد ، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟
5-آیا محمد دچار کمبود محبت شده است؟
6- آیا محمد با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟
7- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟
8- چه نیروها یا چه کسانی می توانند در حل مشکل کمک کنند؟
9- من چگونه خود را تغییر دهم که مورد قبول محمد باشم ؟
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین محمد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .
برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.
به نظر می رسد سردرد محمد با رفع مشکلات عاطفی ودرسی کودک رفع خواهد شد.
فهرست مطالب
1- مقدمه
2- توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
3- گرد آوری اطلاعات ( شواهد- ا )
4- تجزیه و تحلیل وتفسیرها
5- انتخاب راه جدید به صورت موقّت
5-1- آ موزش درمانی
5-2- روشهای درمان حسادت
5-3- تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری
5-4- درمان پرخاشگری
5-5- قوانین یادگیری
6- اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
7- گرد آوری اطلاعات (شواهد 2(
8- ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار
9- ارائه راهکارها
10- منابع
دسته بندی | معارف اسلامی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
سه طرح اقدام پژوهی :«بررسی میزان اثریخشی و به کارگیری قرآن در دوره مقدماتی»
فرمت ورد 18 صفحه
سه طرح اقدام پژوهی :«بررسی میزان اثریخشی و به کارگیری قرآن در دوره مقدماتی» بررسی میزان اثر بخشی اقدام پژوهی آموزشیاران در حل مشکلات یادگیری فراگیران بررسی میزان اثر بخشی نشریات استانی در روانخوانی فراگیران
چکیده
سوال اساسی پژوهش حاضر این است که آیا اجرای طرح قرآن آموزی دوره مقدماتی از اثربخشی و کارایی خوبی برخوردار بوده است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، پژوهش حاضر قصد دارد تا با استفاده از الگوی ارزیابی سیپ (CIPP) به بررسی میزان اثر بخشی دوره آموزشی قرآن آموزی مقدماتی بپردازد
جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارشناسان، مربیان و مدرسین قرآن و همچنین مراکز قرآن آموزی بوده و ابزارهای آن شامل مصاحبه، مشاهده و پرسشنامه میباشد. روایی پرسشنامه توسط ده نفر از متخصصین برنامه درسی تائید شده است. در زمینه پایایی ابزار تحقیق نیز برای هفت خرده مقیاس (هدف ، محتوا، مواد، فضا ، زمان، روش و ارزشیابی) و همچنین کل پرسشنامه ارزش آلفای کرونباخ استفاده به عمل آمده است که ضریب آن 85/0 بوده است که معرف پایایی مقبول ابزار تحقیق است.