همه فایل

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

همه فایل

مرجع دانلود فایل های دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صمیمیت زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد کاملترین در سطح اینترنت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع صمیمیت زناشویی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

بخشی از متن :

صمیمیت زناشویی

مفهوم صمیمیت

صمیمیت به عنوان توانایی ارتباط با دیگران با حفظ فردیت تعریف می شود. اینگونه تعاریف مبتنی بر خویشتن حاکی از آن است که فرد به درجه ای از رشد فردی دست یابد تا بتواند با دیگران رابطه صمیمانه برقرار کند. صمیمیت را می توان به عنوان توانایی شناخت خود در حضور دیگران دانست که خود آگاهی و رشد هویت، برای طرفیت قابلیت شخص در جهت صمیمیت، بسیار ضروری است. مفهوم پردازی رایج از صمیمیت، سطح نزدیکی همسر، به اشتراک گذاری ارزش ها و ایده ها، فعالیت های مشترک، روابط جنسی، شناخت از یکدیگر و رفتارهای عاطفی نظیر نوازش کردن است. فردی که میزان صمیمیت بالاتری را تجربه می کند قادر است خود را به شیوه مطلوب تری در روابط عرضه کند و نیازهای خود را به شکل موثرتری به شریک و همسر خود ابراز کند. رضایت زناشویی می تواند در زوج هایی که میزان صمیمیت بالاتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بااتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بالاتری دارند ممکن است قابلیت بیشتری در مواجهه با مشکلات و تغییرات مربوط به رابطه خود، داشته باشند و در نتیجه رضایت زناشویی بالاتری را تجربه کنند (پاتریک[1]، سلز[2]، گیوردانو[3]، فولراد[4]، 2007).

بنابراین، صمیمیت در ازدواج با ارزش است‌ زیرا‌ تعهد‌ زوجین به اثبات رابطه را محکم می‌کند و به‌ طور مثبتی‌ با سـازگاری رضـایت زناشویی همراه است. صمیمت اغلب بعنوان یک فرآیند پویا توصیف می‌شود. به نظر هات فیلد[5] (1988) صمیمیت شامل فرآیندی است‌ که‌ در‌ آن افراد تلاش می‌کنند به یکدیگر نزدیک شوند و شباهتها و تفاوتهایشان‌ در‌ احساسات، افکار و رفتارها را کشف کنند. به نظر اسـترنبرگ[6]‌ (1987) صمیمیت احـساساتی است که نزدیکی، تعلق‌ و تماس را ایجاد می‌کند. اسکنارچ[7]‌ (1991) صمیمیت را‌ فرآیند‌ در‌ تماس بودن، درک خود و افشای خود در حضور همسر مفهوم‌سازی می‌کند. اسچافر[8] و اولسون[9]‌ (1981) صمیمیت‌ را فرآیند‌ و تجربه‌ای می‌دانند که نتیجه افشای مسائل صمیمانه و در میان گذاشتن تجارب‌ صمیمانه اسـت (به نقل از اعتمادی، 1387).

صمیمیت یک نزدیکی، تشابه و روابط شخصی عاشقانه یا هیجانی با شخص دیگر است‌ که‌ مستلزم‌ شناخت و درک عمیق از فرد دیگر و همینطور بیان افکار و احساساتی‌ است‌ که‌ نشانه‌ تشابه با یکدیگر است. صمیمیت یک فـرآیند تـعاملی اسـت. محور این فرآیند شناخت، درک، پذیرش، همدلی با احـساسات فـرد‌ دیـگر، قدردانی‌ یا پذیرش دیدگاه منحصر بفرد فرد دیگر از دنیاست. صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی‌ انسان‌ است، و‌ تنها یک تمایل یا آرزو نیست (باگاروزی، 2001؛ ترجمه آتش پور و اعتمادی، 1385).

نظریه‌ها و رویـکردهای صمیمیت

مدل ترکیبی وارینگ[10]

وارینگ‌ (1980،1983) صمیمیت همسران را بعنوان ترکیبی از هفت عنصر زیر تعریف می‌کند (به نقل از اعتمادی، 1387):

محبت یا هیجان[11]‌: میزانی کـه احـساسات نزدیک هیجانی بوسیله همسر بیان می‌شود. وقتی احساسات نزدیک هیجانی و محبت بین همسران ابراز می‌شود، صمیمیت‌ ایجاد‌ می‌شود.

بیانگر بودن[12]‌و خـودافشایی[13]‌: میزانی کـه افکار، عقاید، گرایشات و احساسات در درون‌ رابطه بیان می‌شود. خودافشایی با صمیمیت ارتباط مثبت دارد وقتی خودافشایی در رابـطه‌ زناشویی تـسهیل می‌شود، صمیمیت افزایش می‌یابد.

تطابق[14]‌: میزانی که همسران می‌توانند با یـکدیگر‌ بـصورت‌ راحـت کار و تفریح داشته‌ باشند. تطابق صمیمیت را بوسیله افزایش زمـان بـا هم بودن در فعالیتهای مشترک ایجاد می‌کند.

همبستگی‌[15] و تعهد[16]: میزانی تعهد همسران نسبت به‌ رابطه‌ است.تعهد شـرط ضـروری‌ برای سایر ابعاد‌ صمیمیت‌ است،زیرا اطـمینان و اعـتماد در رابطه را تـسریع می‌کند.

روابط جـنسی‌[17]: میزانی کـه نیازهای جنسی مبادله و ارضاء می‌شود.ارضاء جـنسی‌ منعکس‌کننده بـیشتر با هم بودنهای شدید است‌ که‌ یک زوج تجربه می‌کنند.

تعارض‌[18]: میزان آسانی‌ حل عقاید مـتفاوت بـین همسران است.مهارتهای حل تعارض‌ بعنوان یک پیـش‌بینی‌کننده سطح نهایی صمیمیت در نـظر گـرفته می‌شود.

.

.

.

تحقیقات انجام شده داخلی :

در تحقیقی که باباپور خیرالدین، جلیل و همکارانش در سال 1390، با عنوان " اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین جانباز شیمیایی" انجام دادند به این نتیجه رسیدند که آموزش درمان شناختی- رفتاری، به طور معناداری میزان رضایت و صمیمیت زناشویی در مرحله پس آزمون را در گروه آزمایشی افزایش داد. به طور کلی، این روش درمانی باعث بهبود رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین گردید.

در تحقیقی که خجسته مهر، رضا و همکارانش در سال 1393، با عنوان " نقش تعدیل کننده تعهد دینی در رابطه بین سبک های دلبستگی ناایمن و صمیمیت زناشویی " انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ...


[1] Patrick

[2] Sells

[3] Giordano

[4]Tollerud

[5] Hotfild

[6] Strenberg

[7] Schnarch

[8] Schaefer

[9] Ohlson

[10] Waring

[11] Affection

[12] Expressivness

[13] Self-disclusure

[14] Compatibility

[15] Cohesion

[16] commitment

[17] Sexuality

[18] Conflity


فایل اتوکد سازه بتنی 4 طبقه به همراه جزییات

فایل اتوکد سازه بتنی 4 طبقه به همراه جزییات
دسته بندی معماری
فرمت فایل dwg
حجم فایل 1312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
فایل اتوکد سازه بتنی 4 طبقه به همراه جزییات

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

فایل اتوکد سازه بتنی 4 طبقه به همراه جزییات


کار در خانه

کار در خانه
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل zip
حجم فایل 8749 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
کار در خانه

فروشنده فایل

کد کاربری 14567

اشنایی با اصول کار

شناخت قانون کار اموزش راه و روشهای کار در خانهکار در خانه





جزوه سیستم زمانسنجی با کرنومتر Stop Watch

جزوه سیستم زمانسنجی با کرنومتر Stop Watch
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 1189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92
جزوه سیستم زمانسنجی با کرنومتر Stop Watch

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

کاربردهای زمان سنجی

روش های مختلف زمان سنجی

زمانسنجی با استفاده از کرونومتر

تجهیزات لازم برای زمان سنجی

مقدمات زمان سنجی

1. ثبت اطلعات

فرم نمونه زمان سنجی

2. تقسیم کار به عناصر کوچک

انواع عناصر

چند نکته درتقسیم کار به عناصر کوچک

مثال: فرزکاری یک قطعه ریخته گری شده

3. تعیین دفعات لازم برای زمان سنجی

روش اماری

روش تخمینی

روش May-Tag

جدول May-Tag

روش جنرال الکتریک GE

روش وستینگهاوس

4. مشاهده وثبت زمان مشاهده شده

5. تعیین ضریب عملکرد) Rating Factor )

انتخاب کارگر واجد شرایط

مشخصات کارگر واجد شرایط)نرمال(

الف - فاکتورهای خارج از کنترل کارگر

ب فاکتورهایی که به کارگر بستگی دارند

محاسبه ضریب عملکرد

روش قضاوت ذهنی

روش وستینگهاوس

جدول مهارت ) Skill )

تلش بکار رفته ) Effort )

شرایط یا محیط کاری ) Conditions )

سازگاری ) Consistency )

Performance Rating Table

6. تعیین زمان نرمال )زمان پایه(

7. تعیین بیکاری های مجاز)الونس Allowances )

انواع الونس

عوامل مؤثر در تعیین درصد بیکاری مجاز

روش های تعیین الونس

انواع الونس

انواع الونس ثابت

انواع الونس متغیر

8.تعیین زمان استاندارد

روش نمونه برداری از کار

کاربردهای روش نمونه برداری از کار

تعیین تعداد مشاهده لازم

نمونه فرم نمونه برداری از کار


جزوه مدیریت بازاریابی دانشگاه صنعتی شریف

جزوه مدیریت بازاریابی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 2136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
جزوه مدیریت بازاریابی دانشگاه صنعتی شریف

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

زمستان بهار 94 - 95

فهرست

مقدمات بازاریابی و سرفصل دروس

مفاهیم کلیدی بازاریابی

نیاز، خواسته و تقاضا

محصولات، خدمات و تجربه ها

ارزش، رضایت و کیفیت

تبادل، داد و ستد transaction و ارتباطات

بازارها

Marketing Management Practice

سرفصل وظایف یک مدیر مارکتینگ

فلسفه های مدیریت بازاریابی

رفتار مصرف کننده Consumer and Business Buyer behavior

فاکتور فرهنگی

فاکتور اجتماعی

فاکتورهای شخصی

عوامل روانشاختی

The Buyer Deceison Process فرآیند تصمیم گیری برای خرید

The buyer decision process for new products

چند نکته از مقاله ی stoney buyers, eager sellers

Business Buyer Behavior

نکاتی از کیس استارباکس

Market Segmentation, Targeting & Positioning

Market Segmentation

Segmentation's levels

How to segment a market? Consumer

Multiple Segmentaion bases

Segmenting Customer in Industrial Markets

Targeting Coverage Strategy

استراتژی بازاریابی

Developing Marketing Strategies and Plans

ماتریس product development grid یا انسوف

مدل استراتژی های رشد

جایگاه استراتژی بازاریابی در بین استراتژی های شرکتی چیست؟

product strategy

تقسیم بندی محصول

product manager

وظایف اصلی product manager

استراتژی برند

Packaging

Labeling

توسعه محصول

Pricing Consideration and strategies

اشتباهات رایج در قمیت گذاری

فاکتورهای درونی

فاکتورهای بیرونی

روش های قیمت گذاری

استراتژی های تعدیل روی قیمت Price-adjustment Strategies

Discount and Allowance

Segmented Pricing

Psychological Pricing

Promotional Pricing

International Pricing

Integrated Marketing Communication

روش های ارتباط با بازار

Advertising

Mission

Money

Messege

Media

Measurement

Sales Promotion

ابزارهای promotion برای end-user

Trade Promotion tools

Public Relations PR

Personal Selling & Direct Marketing

Sales force structure

Team Selling

Recruiting and Selecting Salespeople

Time and duty analysis

Sales Force automation system

Supervising Salespeople

The presnoal selling Process

Good Seller Vs Bad Seller