دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی
خصوصیات محصول:
بخشی از متن :
صمیمیت زناشویی
مفهوم صمیمیت
صمیمیت به عنوان توانایی ارتباط با دیگران با حفظ فردیت تعریف می شود. اینگونه تعاریف مبتنی بر خویشتن حاکی از آن است که فرد به درجه ای از رشد فردی دست یابد تا بتواند با دیگران رابطه صمیمانه برقرار کند. صمیمیت را می توان به عنوان توانایی شناخت خود در حضور دیگران دانست که خود آگاهی و رشد هویت، برای طرفیت قابلیت شخص در جهت صمیمیت، بسیار ضروری است. مفهوم پردازی رایج از صمیمیت، سطح نزدیکی همسر، به اشتراک گذاری ارزش ها و ایده ها، فعالیت های مشترک، روابط جنسی، شناخت از یکدیگر و رفتارهای عاطفی نظیر نوازش کردن است. فردی که میزان صمیمیت بالاتری را تجربه می کند قادر است خود را به شیوه مطلوب تری در روابط عرضه کند و نیازهای خود را به شکل موثرتری به شریک و همسر خود ابراز کند. رضایت زناشویی می تواند در زوج هایی که میزان صمیمیت بالاتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بااتری دارند، بیشتر باشد یا به عبارتی، زوج هایی که صمیمیت بالاتری دارند ممکن است قابلیت بیشتری در مواجهه با مشکلات و تغییرات مربوط به رابطه خود، داشته باشند و در نتیجه رضایت زناشویی بالاتری را تجربه کنند (پاتریک[1]، سلز[2]، گیوردانو[3]، فولراد[4]، 2007).
بنابراین، صمیمیت در ازدواج با ارزش است زیرا تعهد زوجین به اثبات رابطه را محکم میکند و به طور مثبتی با سـازگاری رضـایت زناشویی همراه است. صمیمت اغلب بعنوان یک فرآیند پویا توصیف میشود. به نظر هات فیلد[5] (1988) صمیمیت شامل فرآیندی است که در آن افراد تلاش میکنند به یکدیگر نزدیک شوند و شباهتها و تفاوتهایشان در احساسات، افکار و رفتارها را کشف کنند. به نظر اسـترنبرگ[6] (1987) صمیمیت احـساساتی است که نزدیکی، تعلق و تماس را ایجاد میکند. اسکنارچ[7] (1991) صمیمیت را فرآیند در تماس بودن، درک خود و افشای خود در حضور همسر مفهومسازی میکند. اسچافر[8] و اولسون[9] (1981) صمیمیت را فرآیند و تجربهای میدانند که نتیجه افشای مسائل صمیمانه و در میان گذاشتن تجارب صمیمانه اسـت (به نقل از اعتمادی، 1387).
صمیمیت یک نزدیکی، تشابه و روابط شخصی عاشقانه یا هیجانی با شخص دیگر است که مستلزم شناخت و درک عمیق از فرد دیگر و همینطور بیان افکار و احساساتی است که نشانه تشابه با یکدیگر است. صمیمیت یک فـرآیند تـعاملی اسـت. محور این فرآیند شناخت، درک، پذیرش، همدلی با احـساسات فـرد دیـگر، قدردانی یا پذیرش دیدگاه منحصر بفرد فرد دیگر از دنیاست. صمیمیت یک نیاز اساسی و واقعی انسان است، و تنها یک تمایل یا آرزو نیست (باگاروزی، 2001؛ ترجمه آتش پور و اعتمادی، 1385).
نظریهها و رویـکردهای صمیمیت
مدل ترکیبی وارینگ[10]
وارینگ (1980،1983) صمیمیت همسران را بعنوان ترکیبی از هفت عنصر زیر تعریف میکند (به نقل از اعتمادی، 1387):
محبت یا هیجان[11]: میزانی کـه احـساسات نزدیک هیجانی بوسیله همسر بیان میشود. وقتی احساسات نزدیک هیجانی و محبت بین همسران ابراز میشود، صمیمیت ایجاد میشود.
بیانگر بودن[12]و خـودافشایی[13]: میزانی کـه افکار، عقاید، گرایشات و احساسات در درون رابطه بیان میشود. خودافشایی با صمیمیت ارتباط مثبت دارد وقتی خودافشایی در رابـطه زناشویی تـسهیل میشود، صمیمیت افزایش مییابد.
تطابق[14]: میزانی که همسران میتوانند با یـکدیگر بـصورت راحـت کار و تفریح داشته باشند. تطابق صمیمیت را بوسیله افزایش زمـان بـا هم بودن در فعالیتهای مشترک ایجاد میکند.
همبستگی[15] و تعهد[16]: میزانی تعهد همسران نسبت به رابطه است.تعهد شـرط ضـروری برای سایر ابعاد صمیمیت است،زیرا اطـمینان و اعـتماد در رابطه را تـسریع میکند.
روابط جـنسی[17]: میزانی کـه نیازهای جنسی مبادله و ارضاء میشود.ارضاء جـنسی منعکسکننده بـیشتر با هم بودنهای شدید است که یک زوج تجربه میکنند.
تعارض[18]: میزان آسانی حل عقاید مـتفاوت بـین همسران است.مهارتهای حل تعارض بعنوان یک پیـشبینیکننده سطح نهایی صمیمیت در نـظر گـرفته میشود.
.
.
.
تحقیقات انجام شده داخلی :
در تحقیقی که باباپور خیرالدین، جلیل و همکارانش در سال 1390، با عنوان " اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین جانباز شیمیایی" انجام دادند به این نتیجه رسیدند که آموزش درمان شناختی- رفتاری، به طور معناداری میزان رضایت و صمیمیت زناشویی در مرحله پس آزمون را در گروه آزمایشی افزایش داد. به طور کلی، این روش درمانی باعث بهبود رضایت و صمیمیت زناشویی زوجین گردید.
در تحقیقی که خجسته مهر، رضا و همکارانش در سال 1393، با عنوان " نقش تعدیل کننده تعهد دینی در رابطه بین سبک های دلبستگی ناایمن و صمیمیت زناشویی " انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ...
[1] Patrick
[2] Sells
[3] Giordano
[4]Tollerud
[5] Hotfild
[6] Strenberg
[7] Schnarch
[8] Schaefer
[9] Ohlson
[10] Waring
[11] Affection
[12] Expressivness
[13] Self-disclusure
[14] Compatibility
[15] Cohesion
[16] commitment
[17] Sexuality
[18] Conflity
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | dwg |
حجم فایل | 1312 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
فایل اتوکد سازه بتنی 4 طبقه به همراه جزییات
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 8749 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
اشنایی با اصول کار
شناخت قانون کار اموزش راه و روشهای کار در خانه
دسته بندی | صنایع |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1189 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 92 |
کاربردهای زمان سنجی
روش های مختلف زمان سنجی
زمانسنجی با استفاده از کرونومتر
تجهیزات لازم برای زمان سنجی
مقدمات زمان سنجی
1. ثبت اطلعات
فرم نمونه زمان سنجی
2. تقسیم کار به عناصر کوچک
انواع عناصر
چند نکته درتقسیم کار به عناصر کوچک
مثال: فرزکاری یک قطعه ریخته گری شده
3. تعیین دفعات لازم برای زمان سنجی
روش اماری
روش تخمینی
روش May-Tag
جدول May-Tag
روش جنرال الکتریک GE
روش وستینگهاوس
4. مشاهده وثبت زمان مشاهده شده
5. تعیین ضریب عملکرد) Rating Factor )
انتخاب کارگر واجد شرایط
مشخصات کارگر واجد شرایط)نرمال(
الف - فاکتورهای خارج از کنترل کارگر
ب فاکتورهایی که به کارگر بستگی دارند
محاسبه ضریب عملکرد
روش قضاوت ذهنی
روش وستینگهاوس
جدول مهارت ) Skill )
تلش بکار رفته ) Effort )
شرایط یا محیط کاری ) Conditions )
سازگاری ) Consistency )
Performance Rating Table
6. تعیین زمان نرمال )زمان پایه(
7. تعیین بیکاری های مجاز)الونس Allowances )
انواع الونس
عوامل مؤثر در تعیین درصد بیکاری مجاز
روش های تعیین الونس
انواع الونس
انواع الونس ثابت
انواع الونس متغیر
8.تعیین زمان استاندارد
روش نمونه برداری از کار
کاربردهای روش نمونه برداری از کار
تعیین تعداد مشاهده لازم
نمونه فرم نمونه برداری از کار
دسته بندی | صنایع |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2136 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
زمستان بهار 94 - 95
فهرست
مقدمات بازاریابی و سرفصل دروس
مفاهیم کلیدی بازاریابی
نیاز، خواسته و تقاضا
محصولات، خدمات و تجربه ها
ارزش، رضایت و کیفیت
تبادل، داد و ستد transaction و ارتباطات
بازارها
Marketing Management Practice
سرفصل وظایف یک مدیر مارکتینگ
فلسفه های مدیریت بازاریابی
رفتار مصرف کننده Consumer and Business Buyer behavior
فاکتور فرهنگی
فاکتور اجتماعی
فاکتورهای شخصی
عوامل روانشاختی
The Buyer Deceison Process فرآیند تصمیم گیری برای خرید
The buyer decision process for new products
چند نکته از مقاله ی stoney buyers, eager sellers
Business Buyer Behavior
نکاتی از کیس استارباکس
Market Segmentation, Targeting & Positioning
Market Segmentation
Segmentation's levels
How to segment a market? Consumer
Multiple Segmentaion bases
Segmenting Customer in Industrial Markets
Targeting Coverage Strategy
استراتژی بازاریابی
Developing Marketing Strategies and Plans
ماتریس product development grid یا انسوف
مدل استراتژی های رشد
جایگاه استراتژی بازاریابی در بین استراتژی های شرکتی چیست؟
product strategy
تقسیم بندی محصول
product manager
وظایف اصلی product manager
استراتژی برند
Packaging
Labeling
توسعه محصول
Pricing Consideration and strategies
اشتباهات رایج در قمیت گذاری
فاکتورهای درونی
فاکتورهای بیرونی
روش های قیمت گذاری
استراتژی های تعدیل روی قیمت Price-adjustment Strategies
Discount and Allowance
Segmented Pricing
Psychological Pricing
Promotional Pricing
International Pricing
Integrated Marketing Communication
روش های ارتباط با بازار
Advertising
Mission
Money
Messege
Media
Measurement
Sales Promotion
ابزارهای promotion برای end-user
Trade Promotion tools
Public Relations PR
Personal Selling & Direct Marketing
Sales force structure
Team Selling
Recruiting and Selecting Salespeople
Time and duty analysis
Sales Force automation system
Supervising Salespeople
The presnoal selling Process
Good Seller Vs Bad Seller